F

i

l

m

F O T 0 S Y

Decyzja o realizacji filmu na podstawie  pierwszego i ostatniego rozdziału tekstu Przedwczesne odejście Georga Taboriego  zapadła w  naszym  zespole jednomyślni i z dużym  entuzjazmem. Wynikała z naszej fascynacji filmem, potrzeby opowiedzenia linearnej historii, a przede wszystkim z głębokiego przekonania, że to forma powinna odgrywać kluczową rolę – stać się głównym bohaterem dzieła i punktem wyjścia wszystkich decyzji artystycznych.

F I L M

Byliśmy spragnieni spotkania z materią, która, jak przewidywaliśmy, wymusi na nas inne sposoby myślenia i działania. Fundamentem naszej      decyzji        było     również    świadome i konsekwentne podążanie za sentencją Taboriego: Sztuka, którą piszę, jest, nazwijmy to, projektem. Propozycją, z którą aktorzy robią różne rzeczy. Chodzi o jak, nie o co.Potraktowaliśmy te słowa nie jako metaforyczne hasło, lecz jako precyzyjne zadanie badawcze: stworzyć dzieło, w którym forma staje się głównym nośnikiem sensu. Film nie był dla nas jedynie kolejnym medium czy dodatkiem inscenizacyjnym, lecz przede wszystkim przestrzenią eksperymentu i badania formy – laboratorium, w którym mogliśmy testować, konfrontować i przekształcać konwencję oraz aktorstwo.

F

i

l

m

F

i

l

m

F

i

l

m